Příjem žádostí a dalších podání
Sazebník úhrad za poskytování informací
Zveřejnění informací - odpovědi
Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:
pondělí | 7:30-11:30, 17:00-19:00 |
středa | 7:30-11:30, 17:00-19:00 |
Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:
jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.
Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.
Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:
pondělí | 7:30-11:30, 17:00-19:00 |
středa | 7:30-11:30, 17:00-19:00 |
Telefonické podání: +420 312 283 747
Poštou na adresu Obecní úřad Třebusice, Třebusice 133, 273 41 Třebusice
Elektronicky na e-mail: podatelna@trebusice.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: 7s6akne
Elektronickou podatelnou
V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:
Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.
Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).
Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.
Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.
Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.
Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.
Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.
Způsob odvolání a jeho obsah:
O odvolání rozhoduje:
O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.
Sazebník úhrad za poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů na rok 2024
Položka |
Sazba |
---|---|
fotokopie nebo výtisk z tiskárny (formát A4) |
2,50 Kč |
Mimořádně rozsáhlé vyhledávání nad rámec pracovní doby - hodina práce (účtuje se každých započatých 30 min.) | 160 Kč |
ostatní náklady (např. cena při zaslání informace doporučeně – dle sazebníku České pošty s.p.) |
dle skutečně vynaložených nákladů |
Výsledná cena za poskytnutí informace je součtem dílčích cen uvedených v sazebníku.
Úhradu za poskytnutí informace provede žadatel na základě vyúčtování obecního úřadu v hotovosti nebo bezhotovostní platbou na účet obce před podáním informace, a to na základě výzvy. Uhrazení nákladů je podmínkou a předpokladem poskytnutí požadované informace